2014. január 14., kedd

Next Day



A blog létrejöttének több fő oka is van. Egyrészt, hogy hülyeségem terjesszem, másrészt, hogy néha egy egy verset is becsempészek, de egy másik nagyon fontos ok az, hogy (és ez már egy durván többszörösen összetett mondat öcsém) az annyira nem ismert, méltatlanul hanyagolt imádottjaimat reklámozzam.

Na jó talán az imádott egy erős szó, viszont nem találtam más módot arra, hogy zenéken kívül ha később úgy hozza kedvem mást is becsempésszek ebbe a rovatomba.



De térjünk a tárgyra. Az első ajánlóm nem is szólhat másról mint a Next Day-ről. Ezt a bandát kifejezetten azoknak ajánlom akik egy élet igenlő, vidám és pozitív bandát keresnek. Számaik mindig felvillanyoznak, iszonyat sokszor éneklem a számaikat, annak ellenére, hogy bűn rossz hangom van.

Én és a Next Day először 2012-ben találkoztunk amikor felléptek kicsiny szülővárosomba Berettyóújfaluba. Erre a koncertjükre úgy kerültem, hogy 3 jó barátom mondta, hogy van-e kedvem menni… nekem meg ugye mindig van kedvem velük lenni szóval mentem. Eredetileg a Supernem miatt mentünk, de ha csak azért mentem volna akkor megbántam volna egy csöppet. Mivel elég spontán banda vagyunk így én koncert előtt 2 nappal tudtam meg, hogy Next Day Koncertre (tudat alatt írtam nagybetűvel, de aki már volt velük egy buliba az tudja, hogy itt indokolt) megyek ezért 1-2 számuk meghallgattam és ott egy kicsit érdekes volt. 

Na de jött a koncert. Így utólag is bocsi kedves Next Day, de újfalu elég passzív közönség. Emberek egy helybe állnak és néznek… Persze mi azért Zoli barátommal elszórakoztattuk egymást és ritka jól éreztük magunkat. Ott és akkor elkezdődött valami, valami új. Utána biliárdozás közbe nem egyszer Next Day dalokat énekeltünk egymásnak („Olyan csúf vagy, hogy az már majdnem szép) és rá jöttünk, hogy mi tulajdonképen imádjuk ezt a fasza kis bandát. 

Most térben és időben ugrok egy kicsit. Hegyalja után (na hát az egy külön történet, szóljatok rám, hogy arról is akarjak mesélni) pár nappal újra eljöttek a mi kis városunkba. Természetesen ekkor mi már kívülről fújtuk az összes számuk és énekeltük egymásnak. Ismét nagyon kevesen voltak, de pont nem érdekelt. A banda olyan jól tolta, annyira jó fej és jó poénokkal, hogy zene nélkül Stand Up-nak is lement volna. Mi pedig hárman végig tomboltuk az egészet (oké nem volt az olyan nagy tombolás, de az előtte lévő pár nap nagyon húzós volt) és koncert után megvártuk a bandát. Na de, hogy értsétek mennyire kedvelem ezt a bandát, mögöttem egy olyan cuki magas lány állt, hogy pont az esetem volt. Vékony, magas, különleges arc, talán úgy lehetett volna tökéletesebb ha még vörös is, de én a csaj helyett a Next Day-t választottam, mert megfogadtam magamnak, hogy velük kell egy közös fotó. Olyan jó fej csapat volt :D közvetlenek és barátságosak, az énekes (Gismo) ahelyett, hogy a csajokat fűzné egy kislányt szórakoztatott aki minden áron megakarta szerezni a pengetőt (mondjuk én is). Nem egy felfuvalkodott egós banda, (nem úgy mint pár ember zenei tudás és alap nélkül) hanem emberek. Jó fej emberek. 


Újabb térbeli ugrás. Debreceni lakos lettem közbe és amikor láttam, hogy szeptemberbe jön a Next Day akkor a kis baráti csapatommal karöltve elmentem a Roncsbárba és újra átéltem azt a varázst. Oké, a koncertről kicsit késtünk, de ez tőlünk annyira nem meglepő. Amit akkor átéltem, az a mai napig elkísér és meg is marad amíg élek. A koncert remek volt rendesen meg lett ünnepelve PZS gyermekének születése. Ha a tejfakasztó bulik tényleg növelnék az anyatej mennyiségét akkor az emberiség most nagyjából térdig kellene járnia az anyatejben. Fergeteges buli volt, egyszerűen kurva jó. Na de vissza arra ami belém éget de teljesen. A Next Day fellépése után mi kimentünk, mert régen volt már, hogy alkoholt fogyasztottunk volna. Na de, hogy érthető legyen a helyzet. A Roncsbár koncert termébe ha belépsz az ajtó előtt kb. fél méterrel van egy vastag függöny. Mi beléptünk az ajtón és a Next Day ekkor lépet ki a függöny mögül. Gismo ránk nézz és csak ennyit mondott: „Veletek akarunk csinálni egy közös képet, várjatok a színpad előtt mindjárt jövünk”. Az egy dolog ha a rajongó letámadja a bandát, hogy jaj ugyan egy fotót hadd csináljunk már, na de amikor a banda lép oda a rajongóhoz… a mai napig vigyorgok, ha csak rá gondolok. A Közös kép el is készült, bár csak Gismo van rajta (ha ügyes vagyok ezt itt láthatjátok is) de akkor is fenomenális.



Még egy kis idő ugrás, ígérem ezután még csak egy lesz és kicsit jobban rá térek erre a ritka jó bandára. Gismo koncerten néha elmondja, hogy ki van itt szakítás után, na ez az a perc amikor a barátaim rám néznek. Mert mint ahogy Gismo is mondja az ember valahogy mindig szakítás után van. Hát én is így vagyok ezzel. Szóval van egy lány, aki nagyon be jön nekem. De a helyzetünkre tökéletesen rá illik a Rosszabb vagy című számuk (na ezt most el is indítom magamnak). Oké én basztam el a csajjal ezt elismerem, túl sok voltam. Annyira imádtam, hogy nem hagytam neki teret, annyira féltem, hogy elvesztem annak ellenére, hogy nem is jártunk, hogy végül el is vesztettem. Utána mondjuk volt egy kéretlen véleménynyilvánításom is, de Dér-Con (amiről lehet, hogy lesz is beszámoló írva) alkalmával tovább rontottam a helyzeten. De most vissza  a Next Day-re. Úgy gondolom, hogy megtanulok a fent említett számot (tudtok még követni? A rosszabb vagy-ról beszélek) de a gitár tudásom megakadt azon, hogy ismerek 1-2 akkordot. Ezért hát esélytelen, hogy én a tabot (nagyon durva fordításba gitár kotta) magamtól kihalljam. Bár régi barátságba vagyok a google-val, de itt még ő sem tudott rajtam segíteni. Szóval úgy gondoltam mennyünk a forráshoz és írjunk rá Gismo-ra. Jött is a válasz, hogy sajnos neki nincs meg, de ráír PZS-re mert hát nála biztos meg van. Facen jött is egy jelölés. PZS volt az, én meg el is fogadtam és vártam a levelet. De levelet azt nem kaptam… helyette ezt írta PZS a falamra:

„Szia, hát TAB nincs, de remélem megfelel így is ;) 

Megnéztem a videó létrehozásának idejét és azt a pillanatot amikor Gismo megírta, hogy rá ír. Emberek nagyon kemény 19 perc differencia volt. Na ez nevezem én rajongó barát magatartásnak.
Most elérkeztünk az utolsó vissza ugráshoz, kitartás nemsoká jön pár sor a bandáról is. Egy este a városba sétáltam és vissza felé jövet a zebránál elnézzek balra és egy roppant ismerős arc volt ott. Ez az ismerős arc rám néz, elkezd mosolyogni és rám köszön. Hát Gismo volt ott és engem a rajongót civilbe is felismert. Ez is nagyon jól tud esni, ha az a banda énekese akit most is hallgatok felismer és beszél velem pár szót.

Ennyi volt az időben történő vissza tekintés, most jöjjön pár szó a Next Day-ről. Persze ezekből a vissza tekintésekből már sok minden kiderült. Úgy gondoltam ezzel a saját módomon fogom megmutatni mit is jelent nekem a Next Day. De itt van pár alap adat amit illik tudni. De még se :D hisz a Next Day egy ennél sokkal jobb fegyvert adott a kezembe. Hallgassátok meg a következő számukat és meg is tudjátok amit meg kell.



Nagyon sok információt megtalálhattok még a banda facebook oldaláról, vagy hozzám hasonlóan szolítsátok le őket az utcán, nem harapnak :D

Köszönöm szépen a kitartó figyelmeteket, tudom én sokszor nem épp a tárgyról beszéltem, de ez vagyok én.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése